Obchodné podmienky a ochrana údajov

Obchodné podmienky

dojednané podľa ust. § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka

Úvod – Spotrebiteľ

Tieto Obchodne podmienky (ďalej ako „podmienky“) upravujú

podrobnejšie práva a povinnosti zmluvných strán zo zmluvných

vzťahov založených najmä kúpnou zmluvou a/alebo zmluvou o dielo

v ktorých na jednej strane vystupuje spoločnosť Manast s.r.o., IČO:

31 370 802, so sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava ako predávajúci,

zhotoviteľ a na druhej strane druha zmluvná strana ako kupujúci alebo

objednávateľ a ktorých predmetom je dodanie tovaru alebo

poskytnutie služieb/oprav (ďalej spolu ako „Servis“). Vo veciach, ktoré

nie sú upravene príslušnou zmluvou platia tieto podmienky. Manast s.r.o. je

prevádzkovateľ internetovej domény www.vinkajsietienenie.sk.

Pre účely VOP:

predávajúci: spoločnosť Manast s.r.o., ktorá pri uzatváraní a plnení

kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo koná v rámci predmetu svojej

podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá aj

prostredníctvom internetovej stránky predáva tovar a Službu.

Predávajúci sa pre účely VOP chápe aj zhotoviteľ v rámci zmluvy o

dielo.

spotrebiteľ: sa chápe osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy

nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Za spotrebiteľa nie je

pre účely týchto VOP považovaný ani kupujúci, ktorý pri objednaní

produktu za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy uvedie svoje

obchodne meno a identifikačne číslo.

kupujúci: sa chápe spotrebiteľ (fyzická alebo právnicka osoba).

tovar: tovar ponúkaný predávajúcim najmä prostredníctvom

internetovej stránky.

objednávka: úkon Spotrebiteľa ako kupujúceho, ktorým vyjadruje

vôľu spotrebiteľa ako Kupujúceho nakúpiť tovar alebo vykonávať

službu.

cena: celková cena uvedená v Objednávke, najmä cena za všetok

Tovar/Službu, ktorý si Spotrebiteľ ako Kupujúci objednal a je uvedená

v Objednávke, ako aj DPH či iné dane, poplatky, vrátane ceny

Dopravného.

dopravné: cena za dopravu tovaru k Spotrebiteľovi ako Kupujúcemu

a pripadne manipuláciu s tovarom (napr. vynáška tovaru a pod.).

VOP: tieto všeobecne obchodne podmienky

Uzavretím zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito

podmienkami a že s nimi súhlasí. V pochybnostiach sa má za to, že

kupujúci vyslovuje svoj súhlas so znením týchto podmienok najneskôr

dňom odovzdania veci. Na tieto podmienky je kupujúci dostatočným

spôsobom upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť. Tieto

podmienky tvoria nedeliteľnú súčasť uzavretej zmluvy

I. Uzatvorenie zmluvy

1.1 Tieto VOP upravujú najmä:

– proces nákupu tovaru spotrebiteľom ako kupujúcim,

– podmienky predaja a nákupu tovaru a objednania služby

– práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. predávajúceho a

spotrebiteľa ako kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy

uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je

kúpa a predaj tovaru,

– Práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. predávajúceho a

spotrebiteľa ako objednávateľa vyplývajúce zo zmluvy

o dielo uzatvorenej medzi týmito stranami,

– Reklamačný poriadok, ochrana osobných údajov.

1.2 Objednávku môže kupujúci urobiť na centrále predávajúceho a to

osobne, telefonicky, e-mailom, na webovom sídle predávajúceho.

Uskutočnením objednávky kupujúci súhlasí s týmito obchodnými

podmienkami, akceptuje ponuku predávajúceho a záväzne

objednáva predmet objednávky. Objednávka je návrhom kúpnej

zmluvy alebo zmluvy o dielo. K uzavretiu kúpnej zmluvy alebo zmluvy

o dielo dochádza okamihom odoslania objednávky kupujúceho a jej

prijatia predávajúcim alebo na základe objednávky kupujúceho a

priamo jej plnenie predávajúcim. Kúpna zmluva alebo zmluva o dielo

môže byť uzatvorená aj ústne, ale aj odovzdaním predmetu kúpy

kupujúcim alebo poskytnutím služby.

1.3 Ak je kúpna zmluva alebo zmluva o dielo uzatvorená so

spotrebiteľom, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie

ponúkaného tovaru na webovom sídle predávajúceho. Uskutočnením

objednávky kupujúcim dochádza k vzniku zmluvy a kupujúci vyslovuje

súhlas s týmito VOP. Prijatie objednávky predávajúcim potvrdí

spotrebiteľovi spravidla e-mailom na e-mailovú adresu zadanú

spotrebiteľom. Toto potvrdenie však nemá vplyv na vznik kúpnej

zmluvy. Vzniknutú zmluvu možno meniť alebo rušiť len na základe

dohody strán alebo zo zákonom stanovených dôvodov. Objednávku

s dodatkom alebo odchýlkou zmluvne strany nepovažujú za prijatie

objednávky. Ponuka musí byť kupujúcim prijatá bez akýchkoľvek

výhrad, pripadne predávajúci na žiadosť spotrebiteľa vypracuje

upravenú ponuku. V prípade cenovej kalkulácie alebo ponuky je

zmluva uzatvorená okamihom odsúhlasenia cenovej kalkulácie alebo

ponuky oboma zmluvnými stranami.

1.4 Uzatvorením zmluvy udeľuje kupujúci súčasne súhlas na

zasielanie informácii týkajúcich sa služieb a tovaru, ale aj súvisiacich

služieb a produktov, a to ako v písomnej, tak i v elektronickej podobe.

Tento súhlas môže byť kupujúcim kedykoľvek odvolaný písomnou

formou na adresu sídla predávajúceho.

1.5 predávajúci si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku

spotrebiteľa a nedodať/nevykonať objednávku bez udania dôvodu.

1.6 V prípadoch v ktorých nie je možný odklad možno objednávku a

jej rozšírenie v rozsahu dohodnúť aj ústne. Predávajúci zabezpečí o

ústnom podaní objednávky záznam, ktorý odovzdá(resp. odošle)

spotrebiteľovi spolu s predmetom objednávky. Taktiež pre tieto

prípady platia tieto podmienky.

1.7 Objednávka oprávňuje predávajúceho k poskytovaniu

čiastočných zákaziek svojim subdodávateľom, k vykonaniu a k

preprave.

II. Platobné podmienky

2.1 Kupujúci je povinný zaplatiť cenu za vykonanie Servisu a/alebo

dodanie tovaru podľa tohto článku pred dodaním tovaru, resp.

vykonaním Servisu, ak nie je dohodnuté inak. tovar a Servis je

fakturovaný za ceny platne v okamihu uzatvorenia zmluvy alebo

potvrdenia objednávky. Ak nevyplýva z dojednania inak, sú ceny

uvedené s DPH.

2.2 Cena je splatná:

a) pri dodaní tovaru/vykonaní Servisu v hotovosti alebo

b) bankovým prevodom na účet predávajúceho s dobou splatnosti

vystavenou na faktúre, alebo

c) platbou vopred prevodom z účtu alebo v hotovosti na základe

zálohovej faktúry. V prípade pre platbu vopred platí, že vykonanie

servisu, odovzdanie alebo odoslanie tovaru kupujúcemu sa uskutočni

až po tom, čo bude fakturovaná čiastka pripísaná na účet

predávajúcemu, alebo uhradená v hotovosti.

2.3 Ceny môžu byť v objednávke uvedené aj prostredníctvom

odkazov na zodpovedajúce položky dostupných katalógov.

2.4 Ak kupujúci požaduje odvoz alebo pristavenie predmetu

objednávky do iného miesta podľa jeho určenia, toto sa uskutoční len

na náklady a riziko kupujúceho.

2.5 Predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho zloženie

primeranej zálohy na objednávku.

2.6 V prípade omeškania kupujúceho s úhradou platby faktúry o viac

ako sedem kalendárnych dni odo dňa splatnosti, je predávajúci

oprávnený doposiaľ nedodaný tovar zadržať a vykonať/dodať ho iba

oproti platbe vopred, alebo pri poskytnutí záruky, ktorá je pre

predávajúceho prijateľná; ak už bol tovar/Servis vykonaný/dodaný, je

predávajúci oprávnený zobrať tovar spať a dodať ho kupujúcemu

opätovne až po zaplatení celej ceny.

2.7 Za úhradu ceny si predávajúci neúčtuje žiaden poplatok. Avšak

predávajúci upozornil spotrebiteľa/kupujúceho, že ten subjekt, u

ktorého je platba ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za

úhradu (napr. daná banka pri vklade na účet).

III. Práva a povinnosti

3.1 Kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu dojednanú cenu za

tovar/Servis a ďalšie náklady vzniknuté predávajúcemu v súvislosti s

vykonaním Servisu/ dodaním tovaru.

3.2 Vlastnícke právo k dodanému tovaru prechádza na kupujúceho až

po úplnom zaplatení ceny a kupujúci je povinný zdržať sa akýchkoľvek

úkonov smerujúcich k zničeniu, odcudzeniu, scudzeniu alebo

poškodeniu dodaného tovaru až do momentu úplneho zaplatenia

kúpnej ceny. Do tejto doby je vlastníkom tovaru predávajúci a tovar je

kupujúcemu iba zverený. Počas zverenia tovaru kupujúci nemôže

tovar užívať, spracovať, uhradiť nim svoje dlhy či záväzky, zaťažiť ho

pravom tretej osoby, inak s nim nakladať alebo tovar ďalej scudziť v

prospech tretej osoby.

3.4 Pokiaľ kupujúci neprevezme predmet objednávky v dohodnutom

termíne predávajúci mu zašle výzvu na určenie náhradného termínu

prevzatia predmetu objednávky. Ak ani do jedného týždňa po

oznámení ukončenia objednávky a zaslania výzvy kupujúci

neposkytne súčinnosť, je predávajúci oprávnená vystaviť faktúru

pričom neprevzatie predmetu objednávky nemá vplyv na splatnosť

vystavenej faktúry.

3.5 V prípade omeškania s prevzatím objednávky podľa ods. 3.4 tohto

článku, môže predávajúci účtovať náklady spojené s úschovou

predmetu objednávky v obvyklej výške. Ak sa kupujúci ocitne v

omeškaní s prevzatím objednávky, predávajúci je oprávnený predmet

objednávky uschovať podľa svojho uváženia za bežných podmienok.

Nebezpečenstvo na predmete objednávky a náklady spojené s

úschovou v takom prípade nesie výlučne kupujúci.

3.6 Predávajúci nezodpovedá za čiastočne alebo úplne neplnenie

povinnosti podľa objednávky v prípade, ak toto neplnenie nastalo v

dôsledku vyššej moci. Za vyššiu moc (vis maior) sa na účely

objednávky považujú okolnosti, ktoré nastali nezávisle od vôle

predávajúceho, bez jeho zavinenia, sú nepredvídateľné, pripadne

predvídateľne avšak neovplyvniteľne, pričom majú vplyv na plnenie

objednávky, najmä:

a) prírodne udalosti ako požiar, povodeň, zemetrasenie, blesk,

krupobitie, silný vietor, veterná smršť, snehová víchrica, extrémny

mraz a pod.,

b) štrajk, mobilizácia, vojna,

c) obchodne, menové, politické, pripadne iné opatrenia organov

verejnej moci.

3.7 Pokiaľ okolnosti vyššej moci netrvajú dlhšie ako tri mesiace,

Zmluvne strany sú povinné naďalej plniť svoje povinnosti z

objednávky, pričom lehota plnenia sa predlžuje o dobu trvania vyššej

moci.

3.8 V prípade, že sa predávajúci odvoláva na vyššiu moc, je povinný

to oznámiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 7 dni,

vznik okolnosti vyššej moci spolu s oznámením aspoň približného

možného času plnenia e – mailovou správou kontaktným osobám

kupujúceho. Rovnakým spôsobom oznámi predávajúci kupujúcemu

ukončenie okolnosti vyššej moci

3.9 V prípade, ak okolnosti vyššej moci trvajú dlhšie ako tri mesiace,

je predávajúci, proti ktorému pôsobí vyššia moc, oprávnený odstúpiť

od objednávky, bez toho, aby bol kupujúcemu povinný poskytnúť

náhradu škody. Čiastočne plnenie, ktoré bolo do tejto doby

uskutočnené, nemôže kupujúci odmietnuť.

3.10 V prípade, ak predávajúci nebude schopný plniť objednávku v

termíne stanovenom objednávkou z dôvodov vyššej moci, čas plnenia

sa primerane predlžuje o čas trvania dôvodov vyššej moci. Ak sa v

dôsledku vyššej moci stane plnenie predávajúceho nemožným, jeho

povinnosť plniť kupujúcemu zaniká.

IV. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka,

reklamácie)

4.1 Pri preberaní tovaru je Spotrebiteľ povinný skontrolovať:

a) či mu bol dodaný tovar v súlade s objednávkou,

b) či mu bol tovar dodaný v množstve v súlade s objednávkou,

c) či je tovar alebo jeho obal poškodený.

4.2 V prípade, že bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý si neobjednal,

je spotrebiteľ povinný ihneď, najneskôr do 24 hodín kontaktovať

predávajúceho. V takom prípade je spotrebiteľ oprávnený tovar

neprevziať a s osobou, ktorá tovar dodala, spísať Zápis o neprijatí

zásielky.

4.3 V prípade, ak bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý javí známky

poškodenia, zjavných vád, pripadne v menšom množstve, než si

spotrebiteľ objednal, je spotrebiteľ povinný tovar prevziať, avšak

uviesť tieto skutočnosti v dodacom liste. Spotrebiteľ je povinný takýto

dodací list ihneď zaslať predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád.

Neskoršie reklamácie týkajúce sa poškodenosti, zničenosti alebo

množstva tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptovane. V prípade, ak

spotrebiteľ odmietne prevziať tovar podľa tohto odseku týchto VOP,

je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.4 Spotrebiteľ môže tovar reklamovať e-mailom na adrese:

info@manast.sk alebo poštou na adrese aktuálneho sídla

predávajúceho, a to spolu s dokladmi ako dodací list, faktúra. V

reklamácii je spotrebiteľ povinný uviesť:

a) svoje identifikačne údaje,

b) údaje predávajúceho,

c) opis tovaru, ktorý spotrebiteľ reklamuje,

d) popis vady tovaru

e) číslo objednávky, ktorej sa reklamácia týka.

4.5 Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov

diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení

reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možne potvrdenie

doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr

však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

4.6 Záručná doba začne plynúť dňom, kedy spotrebiteľ tovar prevzal.

Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažucich sa

k tovaru uvedene inak. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k

nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskonči sa záručná doba

pred uplynutím tejto doby. Práva zo zodpovednosti za vady sa

uplatňujú u predávajúceho spôsobom ďalej uvedeným.

4.7 Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté, okrem

iného, najmä:

a) prirodzeným alebo nadmerným mechanickým

opotrebením,

b) znečistením tovaru alebo jeho časti v dôsledku zanedbania

údržby, zanedbaním starostlivosti o tovar,

c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú

svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a

mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne

používa,

d) vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím

vody, ohňom,

e) zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborne

opravy, montáž alebo úpravy),

f) pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými

normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom, na

ktorý je tovar určený,

g) mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný,

tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným a

neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným

poškrabaním vrstiev tovaru a pod..

h) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,

i) po uplynutí záručnej doby.

4.8 Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej

udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných

podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých

podmienkach.

4.9 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré ma predaná vec pri

prevzatí spotrebiteľom. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady

vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných

za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia

cena.

4.10 Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použite veci,

zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v

záručnej dobe (záruka).

4.11 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie

ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dni od začiatku reklamačného

konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložite

technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dni odo dňa

začiatku reklamačného konania. Oznámenie určenia spôsobu

vybavenia reklamácie je možne zo strany Predávajúceho vykonať aj

formou e-mailového oznámenia na e-mail, ktorý spotrebiteľ uviedol.

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci reklamáciu

vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť

aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dni

odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na

vybavenie reklamácie ma spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy

odstúpiť.

4.12 O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie

informuje Predávajúci spotrebiteľa e-mailom alebo doporučeným

listom. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12

mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť

reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo

stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo

akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len

„odborne posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného

posúdenia nemôže predávajúci od spotrebiteľa vyžadovať úhradu

nákladov na odborne posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s

odborným posúdením tovaru.

4.13 Odborne posúdenie tovaru musí obsahovať:

a) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborne posúdenie,

b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,

c) popis stavu výrobku,

d) výsledok posúdenia,

e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.

4.14 Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu

odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie

najneskôr do 14 dni odo dňa vybavenia reklamácie.

4.15 Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od

uzavretia zmluvy a predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o

vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na

odborne posúdenie.

4.16 Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborne posúdenie určenej osobe

uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného

posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatne s tým súvisiace účelne

vynaložene náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok

odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným

posúdením od predávajúcim určenej osoby preukáže zodpovednosť

predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu

uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru

záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť

do 14 dni odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady

vynaložene na odborne posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým

súvisiace účelne vynaložene náklady. Znova uplatnenú reklamáciu

nemožno zamietnuť.

4.17 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, ma spotrebiteľ právo, aby

bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci môže vždy

namiesto odstránenia vady vymeniť chybný tovar za bezchybný. Ak

ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar

mohol riadne užívať ako bez vady, ma spotrebiteľ právo na výmenu

tovaru alebo ma právo od zmluvy odstúpiť. Tie iste práva prislúchajú

spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľne vady, ak však spotrebiteľ

nemôže pre opätovne vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší

počet vád tovar riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú aspoň

tri vady a za opätovný výskyt vady vyskytnutie tej istej vady po jej

aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.

4.18 Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o

dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej

lehote vybavená výmenou tovaru za novy, potom záručná doba začne

plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

4.19 Predávajúci nevydal žiadne ďalšie kódexy správania, ktoré by

mal dodržiavať, okrem týchto VOP.

4.20 Ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci

vybavil jeho podnet, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil

jeho práva, ma právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o

nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo,

alebo na neodpovedal do 30 dni odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ ma

právo podať návrh na začatie alternatívneho on-line riešenia sporu

subjektu alternatívneho riešenia sporov. Online riešenie sporu

zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia

sporov on-line (RSO). Spotrebiteľ môže podať sťažnosť

prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke:

http://ec.europa.eu/consumers/odr.

V. Osobné údaje a ich ochrana

5.1 Predávajúci spracúva osobne údaje spotrebiteľa, v súlade s

ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a

v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU)

2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní

osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa

zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“). Všetky informácie sú

uvedene v prílohe č. 1 týchto VOP , ktorá je neoddeliteľnou súčasťou

týchto VOP.

VI. Záverečné ustanovenia

6.1 Na vzťahy neupravene objednávkou a týmito VOP sa vzťahujú

príslušne ustanovenia zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane

spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe

zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnená

niektorých zákonov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa

a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o

priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o

elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.

z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa

a zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002

Z. z., zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení

neskorších predpisov a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

6.2 Na právne vzťahy výslovne neupravene týmito podmienkami

alebo osobitným dojednaním sa použijú príslušne ustanovenia

slovenských právnych predpisov.

6.3 Ak by akékoľvek ustanovenie podmienok bolo v rozpore s

kogentnými ustanoveniami platných a účinných právnych predpisov v

Slovenskej republike, tak sa použijú ustanovenia týchto predpisov, čo

však nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení podmienok či na

platnosť týchto podmienok ako celku. Zmluvne strany výslovne

prehlasujú, že ustanovenia podmienok, ktoré sú odchylne od

dispozitívnych ustanovení právnych predpisov, sú takto odchylne

dojednane vedome a zároveň prehlasujú, že podľa ich dobrej viery a

svedomia, nie sú ustanovenia v rozpore s dobrými mravmi,

neporušujú verejný poriadok alebo práva týkajúce sa postavenia

osôb, vrátane práva na ochranu osobnosti.

6.4 Predávajúci je oprávnený vykonať zmeny podmienok, pričom je

povinný tieto zmeny kupujúcemu oznámiť formou zverejnenia nových

podmienok na svojej webovej stránke www.godra.sk a to najneskôr

do 14 (štrnásť) dní pred nadobudnutím účinnosti zmeny podmienok.

Zmeny podmienok je kupujúci oprávnený odmietnuť v zmenenom

rozsahu do 30 (tridsiatich) dni od zverejnenia. Ak kupujúci podmienky

v hore uvedenej lehote neodmietne, sú tieto podmienky účinné v

zmenenej forme od okamihu účinnosti ich zmeny určenej

predávajúcim. Ak kupujúci zmenene podmienky v dojednanej lehote

odmietne, sú okrem zmenených ustanovení ostatne články a odseky

účinne a odmietnutá zmena sa posudzuje podľa právnych predpisov.

Kupujúci sa zaväzuje priebežne sledovať internetové stránky

predávajúceho a zoznamovať sa s ich aktuálnym znením, vrátane

znenia podmienok, najmenej jedenkrát týždenne.

6.5 Zmluvne strany prehlasujú, že sú si vedome všetkých následkov

vyplývajúcich z týchto podmienok a zmluvy, že ich zmluvná voľnosť

nie je ničím obmedzená a že im nie sú známe okolnosti, ktoré by im

bránili.

6.6 Účinnosť týchto podmienok nastáva dňa 01.05.2024.

Príloha č. 1 Ochrana osobných údajov

1. Zákazník/ spotrebiteľ (ďalej spolu aj „zákazník“) podpisom zmluvy alebo odoslaním objednávky potvrdzuje, že nim poskytnuté osobné údaje v

rozsahu: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mailova adresa, názov školy alebo obchodne meno, sídlo, adresa bydliska alebo adresa miesta,

kde sa zákazník obvykle zdržiava sú presne a pravdivé. Spracúvanie uvedených osobných údajov sa vykonáva na právnom základe:

1.1. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutne na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je zákazník, alebo na vykonanie opatrenia pred

uzatvorením zmluvy na základe žiadosti zákazníka v zmysle ustanovenia čl. 6 bod 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady

(EU) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým

sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“),

1.2. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutne na splnenie zákonnej povinnosti predávajúceho v zmysle ustanovenia čl. 6 ods. 1 písm. c)

GDPR,

1.3. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutne na účely oprávnených záujmov, ktoré sleduje predávajúci.

2. Predávajúci zhromažďuje, uchováva a prostredníctvom iných spracovateľských operácii spracúva osobne údaje nadobúdateľa na účely:

2.1. plnenia zákonných povinnosti, najmä z oblasti vedenia účtovníctva,

2.2. ďalšie úkony neoddeliteľne spojene s objednanou a poskytovanou službou a tovarom (ďalej aj spolu „služba“),

2.3. neskoršej komunikácie so zákazníkom súvislosti s poskytovanou službou alebo predaj tovaru, aj

2.4. pre potreby vlastného marketingu svojich služieb, zasielania informácii o produktoch, a to aj elektronickými prostriedkami.

3. Zákazník nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobene nesprávnosťou alebo neaktuálnosťou poskytnutých osobných údajov.

4. Predávajúci je oprávnený spracúvať osobne údaje nad rozsah alebo účel uvedený v bode 1 a 2. a ktorých spracúvanie nie je zlučiteľne s

právnymi základmi uvedenými v bode 1., len na základe:

4.1. predchádzajúceho súhlasu poskytnutého zákazníkom dobrovoľne a na vopred stanovený účel, rozsah a dobu. Zákazník ma právo takto

udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať. Odvolanie súhlasu je účinne dňom jeho doručenia predávajúcemu, alebo

4.2. povinnosti vyplývajúcej zo všeobecne záväzného právneho predpisu alebo rozhodnutia organu verejnej moci.

5. Predávajúci sa zaväzuje nespracúvať a neposkytovať osobne údaje mimo rozsah nutný na prevádzkovanie objednanej služby, predaja tovaru

a zabezpečenie chodu plnenia. Osobne údaje nie sú na účely poskytovania služieb a tovaru poskytovane žiadnym tretím osobám s výnimkou

produktov, pri ktorých je výslovne uvedený opak. V takom prípade je však predávajúci povinný v zmluvnom vzťahu s treťou osobou dohodnúť

ochranu osobných údajov v zmysle platných právnych predpisov, najmä GDPR, Zákona o ochrane osobných údajov, a zároveň je povinný

informovať zákazníka, že poskytnutie osobných údajov tretej osobe je nevyhnutne pre plnenie zmluvy a v opačnom prípade nie je možne službu

poskytnúť.

6. V prípadoch keď je voľba príjemcu osobných údajov na predávajúcom, ten pri výbere týchto partnerov vždy dbá na to, aby bol zaručený vysoký

štandard ochrany osobných údajov dotknutej osoby.

7. Osobne údaje zákazníka ako dotknutej osoby môžu byť spracúvane v krajinách Európskej únie a krajinách, ktoré sú zmluvnou stranou Dohody

o Európskom hospodárskom priestore. Prenos osobných údajov môže nastať len do tretích krajín, ktorých právny režim považuje Európska

komisia za zabezpečujúci adekvátnu úroveň ochrany osobných údajov.

8. Príjemcov osobných údajov spracúvaných predávajúcim možno rozdeliť do nasledujúcich kategórií:

8.1. obchodní partneri zabezpečujúci fyzicky a programový servis informačných technológii predávajúceho, najíma informačných systémov,

počítačových programov a serverov, potrebných pre poskytovanie služieb a predaj tovaru,

8.2. obchodní partneri zabezpečujúci služby v oblasti reklamy a marketingu predávajúceho,

8.3. obchodní partneri zabezpečujúci plnenie povinnosti predávajúceho v oblasti právnych služieb, personalistiky, dani, auditu a účtovníctva,

8.4. organy verejnej správy, v prípadoch keď predávajúcemu vyplýva povinnosť poskytnúť osobne údaje zo všeobecne záväzného právneho

predpisu alebo rozhodnutia organu verejnej moci (najmä súdy, organy činne v trestnom konaní, súdni exekútori)

9. Predávajúci môže prípade vykonávania individuálnych služieb vystupovať vo vzťahu ku klientom a zamestnancom zákazníka v pozícii

sprostredkovateľa podľa ustanovenia čl. 28 GDPR. Z tohto dôvodu sa zmluva medzi predávajúcim a zákazníkom riadi nasledovným:

9.1. Predávajúci nesmie poveriť spracúvaním osobných údajov ďalšieho sprostredkovateľa bez predchádzajúceho osobitného písomného

súhlasu zákazníka. V prípade písomného súhlasu zákazníka je predávajúci tomuto ďalšiemu sprostredkovateľovi v zmluve alebo inom

právnom úkone povinný uložiť rovnaké povinnosti tykajúce sa ochrany osobných údajov, ako sú ustanovene v tejto zmluve, pričom

zodpovednosť voči zákazníkovi nesie predávajúci, ak ďalší sprostredkovateľ nesplní svoje povinnosti týkajúce sa ochrany osobných údajov

9.2. predávajúci sa zaväzuje spracúvať osobne údaje len pre účely poskytovania služieb a predaja tovaru.

9.3. predávajúci spracúva osobne údaje po celu dobu platnosti a účinnosti zmluvy medzi nim a zákazníkom.

9.4. predávajúci spracúva osobne údaje v identickom rozsahu, v akom ich spracúva zákazník. Zákazník môže obmedziť rozsah spracúvaných

osobných údajov.

9.5. dotknutými osobami sú klienti zákazníka, jeho zamestnanci alebo iné spolupracujúce osoby.

9.6. predávajúci je oprávnený vykonávať s osobnými údajmi iba spracovateľské operácie nevyhnutne na splnenie účelu spracúvania, a to

najmä: získavanie, zhromažďovanie, uchovávanie a likvidáciu.

9.7. predávajúci je povinný spracúvať osobne údaje len v nevyhnutnom rozsahu, aby bolo možne dosiahnuť účel spracúvania a len v súlade

s podmienkami VOP, pripadne písomnými pokynmi zákazníka, a to aj vtedy, ak ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo

medzinárodnej organizácie. Ak ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie na základe osobitného

predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenska republika viazaná, predávajúci je pri takom prenose povinný oznámiť

zákazníkovi tuto požiadavku pred spracúvaním osobných údajov, ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenska

republika viazaná, takéto oznámenie nezakazuje z dôvodov verejného záujmu.

9.8. predávajúci je povinný chrániť spracúvane osobne údaje pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a

sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením, ako aj pred akýmikoľvek inými protiprávnymi spôsobmi spracúvania.

9.9. predávajúci vyhlasuje že zaručuje bezpečnosť spracúvaných osobných údajov, pričom pri prijímaní technických a organizačných opatrení

za účelom zabezpečenia ochrany práv a ochrany osobných údajov klientov zákazníka najmä pred Manast s.r.o., IČO 31 370 802, so

sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava, Slovenská republika Tel.: +421 948 196 160, E-mail: info@manast.sk,

www.vonkajsietienenie.sk náhodným alebo nezákonným zničením, stratou, zmenou alebo neoprávneným poskytnutím prenášaných osobných údajov,

uchovávaných osobných údajov alebo inak spracúvaných osobných údajov, alebo neoprávneným prístupom, bral do úvahy povahu,

rozsah, kontext a účel spracúvania osobných údajov, rizika, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť ochrany osobných údajov a ich

závažnosť.

9.10. predávajúci je povinný neposkytnúť osobne údaje tretím osobám, nepoužiť osobne údaje na iný než dohodnutý účel, nezneužiť pre svoj

prospech alebo prospech tretej osoby a nenakladať s osobnými údajmi v rozpore s týmto VOP.

9.11. predávajúci a jeho zamestnanci sú povinní zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch získaných o klientoch zákazníka. Osobne údaje

nesmú využiť pre osobnú potrebu, nesmú ich zverejniť, poskytnúť, sprístupniť alebo inak neoprávnene spracovať. Tuto mlčanlivosť sa

zaväzujú zachovať aj po zániku zmluvy. Predávajúci zodpovedá za to, že mlčanlivosť budú zachovávať aj iné nim poverene osoby, ako aj

prípadní externí spolupracovníci.

9.12. predávajúci je povinný zabezpečiť, aby zhromaždene osobne údaje boli spracúvane vo forme umožňujúcej identifikáciu klientov zákazníka

len počas doby nevyhnutnej na dosiahnutie účelu spracúvania.

9.13. predávajúci sa zaväzuje spolupracovať a poskytnúť zákazníkovi súčinnosť pri zabezpečovaní dodržiavania povinnosti zákazníka reagovať

na žiadosti dotknutých osôb pri výkone ich práv podľa ustanovení kapitoly III GDPR, vrátane oboznámenia zákazníka o každej písomnej

žiadosti o prístup, ktoré pripadne budú doručene predávajúcemu v súvislosti s povinnosťami zákazníka podľa GDPR, zákona č. 18/2018

Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a iných

súvisiacich predpisov.

9.14. predávajúci sa zaväzuje spolupracovať a poskytnúť zákazníkovi súčinnosť pri zabezpečovaní dodržiavania povinnosti podľa ustanovení

čl. 32 až 36 GDPR, a to:

9.14.1. zabezpečiť bezpečnosť spracúvania;

9.14.2. oznámiť Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky a dotknutým osobám, ak je to potrebne, akékoľvek porušenie

ochrany osobných údajov;

9.14.3. v prípade potreby vykonať posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov, týkajúce sa vplyvu spracúvania na ochranu osobných

údajov;

9.14.4. konzultovať s Úradom na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky zámer uskutočniť spracúvanie osobných údajov, ak z

posúdenia vplyvu na ochranu osobných údajov vyplýva, že toto spracúvanie by viedlo k vysokému riziku v prípade, ak by zákazník

neprijal opatrenia na zmiernenie tohto rizika.

9.15. predávajúci sa zaväzuje poskytnúť zákazníkovi všetky informácie potrebne na preukázanie splnenia povinnosti stanovených v ustanovení

čl. 28 GDPR a poskytnúť zákazníkovi súčinnosť v rámci auditu ochrany osobných údajov a kontroly zo strany zákazníka alebo audítora,

ktorého poveril zákazník.

9.16. predávajúci je povinný bezodkladne oznámiť zákazníkovi, ak podľa názoru predávajúceho akýkoľvek pokyn udelený zákazníkom porušuje

GDPR, Zákon o ochrane osobných údajov, osobitný predpis alebo medzinárodnú zmluvu, ktorou je Slovenska republika viazaná, ktoré sa

týkajú ochrany osobných údajov.

9.17. predávajúci sa zaväzuje po skončení platnosti a účinnosti zmluvy, na základe rozhodnutia zákazníka vymazať osobne údaje alebo vrátiť

osobné údaje zákazníka a vymazať existujúce kópie, ktoré obsahujú osobne údaje, ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva,

ktorou je Slovenska republika viazaná, nepožaduje uchovávanie týchto osobných údajov alebo ak predávajúci neurčil dlhšiu dobu

uschovania osobných údajov.

10. Predávajúci v súlade s ustanovením čl. 13 GDPR oznamuje zákazníkovi ako dotknutej osobe nasledovné informácie: Identifikačne údaje

predávajúceho: Manast s.r.o., IČO 31 370 802, so sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava, Slovenská republika Tel.: +421 948 196 160, E-mail: info@manast.sk, www.vonkajsietienenie.sk

10.1. Účel, ako aj právny základ spracúvania osobných údajov, je uvedený v bode 1.

10.2. Zoznam osobných údajov je uvedený v bode 1.

10.3. V osobitných prípadoch, ak je pre poskytnutie služby alebo predaj tovaru predávajúcim nevyhnutne poskytnúť osobne údaje tretej osobe

alebo preniesť osobne údaje do tretej krajiny, poskytne predávajúci o tejto skutočnosti zákazníkovi informáciu.

10.4. Predávajúci uchováva minimálne osobne údaje po celu dobu poskytovania služby a predaja tovaru (záručná doba).

10.5. Zákazník má právo požadovať od predávajúceho prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby, právo na opravu osobných

údajov, právo na vymazanie osobných údajov alebo právo na obmedzenie osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných

údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov.

10.6. Zákazník pri podozrení, že jeho osobne údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej

republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov podľa § 100 Zákona o ochrane osobných údajov.

10.7. Poskytnutie osobných údajov uvedených v bode 1. zákazníkom je potrebne pre uzavretie zmluvy a poskytnutie služby a predaj tovaru.

11. Informácie o právach dotknutej osoby – zákazník:

11.1. Osoba poskytujúca osobne údaje (dotknutá osoba – zákazník) ma v zmysle ustanovenia čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR nasledovne práva:

11.2. Právo na prístup k osobným údajom podľa čl. 15 GDPR : Dotknutá osoba ma právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, či sa

spracúvajú osobne údaje, ktoré sa jej týkajú. Dotknutá osoba ma právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám uvedených

v bode 10..

11.3. Právo na opravu osobných údajov podľa čl. 16 GDPR : Dotknutá osoba ma právo na to, aby predávajúci bez zbytočného odkladu

opravil nesprávne osobne údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov ma dotknutá osoba právo na

doplnenie neúplných osobných údajov.

11.4. Právo na výmaz osobných údajov podľa čl. 17 GDPR: Dotknutá osoba ma právo na to, aby predávajúci bez zbytočného odkladu vymazal

osobne údaje, ktoré sa jej týkajú, ak dotknutá osoba uplatnila právo na výmaz, ak:

11.4.1. osobne údaje už nie sú potrebne na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,

11.4.2. dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre

spracúvanie osobných údajov,

11.4.3. dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov

alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, osobne údaje sa spracúvajú nezákonne,

Manast s.r.o., IČO 31 370 802, so sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava, Slovenská republika Tel.: +421 948 196 160, E-mail: info@manast.sk, www.vonkajsietienenie.sk

11.4.4. je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa GDPR, Zákona o ochrane osobných údajov, osobitného predpisu alebo

medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenska republika viazaná,

11.4.5. sa osobne údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.

11.5. Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa čl. 18 GDPR : Dotknutá osoba ma právo na to, aby predávajúci obmedzil

spracúvanie osobných údajov, ak:

11.5.1. dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných

údajov,

11.5.2. spracúvanie osobných údajov je nezákonne a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho

obmedzenie ich použitia,

11.5.3. predávajúci už nepotrebuje osobne údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie

právneho nároku, dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov, a to až do overenia, či oprávnene dôvody na strane

predávajúceho prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.

11.5.4. dotknutú osobu, ktorej spracúvanie osobných údajov sa obmedzí, je predávajúci povinný informovať pred tým, ako bude obmedzenie

spracúvania osobných údajov zrušene. Na základe čl. 19 GDPR je predávajúci v prípade, ak to dotknutá osoba požaduje, povinný

informovať dotknutú osobu o príjemcoch, ktorým predávajúci oznámil opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo

obmedzenie spracúvania osobných údajov.

11.6. Právo na prenosnosť osobných údajov podľa čl. 20 GDPR : Dotknutá osoba ma právo získať osobne údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré

poskytla predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a ma právo preniesť tieto osobne údaje

ďalšiemu prevádzkovateľovi.

11.7. Právo namietať spracúvanie osobných údajov podľa čl. 21 GDPR: Dotknutá osoba ma právo namietať spracúvanie jej osobných údajov

z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávane na právnom základe z dôvodu, že spracúvanie osobných údajov je nevyhnutne

na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom zaujme alebo z dôvodu, že spracúvanie je nevyhnutne na účel oprávnených záujmov predávajúceho alebo tretej strany, vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Predávajúci nesmie ďalej spracúvať osobne

údaje, ak nepreukáže nevyhnutne oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami

dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba ma právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré

sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Na základe čl. 22 GDPR

ma dotknutá osoba právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založene výlučne na automatizovanom spracúvaní

osobných údajov vrátane profilovania a ktoré ma právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú. Na základe čl.

34 GDPR ma dotknutá osoba právo, aby jej predávajúci bez zbytočného odkladu oznámil porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto

porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby.

11.8. Poskytnutie informácií dotknutej osobe, predávajúci je povinný poskytnúť dotknutej osobe na základe jej žiadosti informácie podľa čl.

13 GDPR a oznámenia podľa čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR , ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov. Tieto informácie je povinný

poskytnúť v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to požiada dotknutá

osoba, informácie môže predávajúci poskytnúť aj ústne, ak dotknutá osoba preukáže svoju totožnosť iným spôsobom. Predávajúci je pri

uplatňovaní práv podľa čl. 15 až 22 GDPR povinný poskytnúť dotknutej osobe súčinnosť. Predávajúci je povinný poskytnúť dotknutej

osobe informácie podľa tohto bodu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže predávajúci v odôvodnených

prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadosti predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Predávajúci je povinný informovať

o každom takom predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty. Informácie podľa

tohto bodu poskytuje predávajúci bezodplatne. Ak je žiadosť dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná, najmä pre jej

opakujúcu sa povahu, predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácii

alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne

náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.

11.9. Obmedzenie práv dotknutej osoby o obmedzení práv dotknutej osoby v súlade a podľa čl. 23 GDPR v spojení s § 30 Zákona o ochrane

osobných údajov predávajúci informuje dotknutú osobu, ak tým nie je ohrozený účel obmedzenia.

Manast s.r.o., IČO 31 370 802, so sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava, Slovenská republika

Tel.: +421 948 196 160, E-mail: info@manast.sk, www.vonkajsietienenie.sk

Poslať dopyt

Nechajte si vypracovať bezplatnú
a nezáväznú cenovú kalkuláciu.