Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

Čl. 1

Právo kupujúceho (objednávateľa) na reklamáciu chybného tovaru

1. Pri dodávkach tovaru kupujúcim (objednávateľom) zodpovedá Manast s.r.o., IČO: 31 370 802,

so sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava (ďalej aj len ako „predávajúci“), za to, že tovar či dielo má

dohodnutú akosť, množstvo a vyhotovenie podľa zmluvy a je zabalený spôsobom stanoveným

v zmluve či vo všeobecných dodacích podmienkach.

2. Ak sa vyskytne na tovare chyba, t. j. stav, keď sa tovar nedodá v súlade s kúpnou zmluvou,

zmluvou o diele či všeobecnými dodacími podmienkami, má kupujúci (objednávateľ) právo

túto chybu reklamovať.

3. O oprávnenosti reklamácie rozhoduje predávajúci bez zbytočného odkladu, spravidla do

tridsiatich (30) dní. Predávajúci môže najmä v prípadoch, keď vybavenie reklamácie vyžaduje

odborné posúdenie (napr. dodávateľa materiálu), stanoviť lehotu dlhšiu.

4. V prípade reklamácií motorov, prípadne iných elektrických súčiastok, je predávajúci oprávnený

požadovať posúdenie technických podmienok zapojenia a miesta inštalácie výrobku. Na

posúdenie miesta inštalácie môže predávajúci vyslať svojho technika alebo technika

dodávateľa príslušných komponentov. Ak sa predávajúcemu alebo jeho dodávateľovi

posúdenie inštalácie na mieste neumožní, záruka sa neposkytuje a kupujúcemu

(objednávateľovi) nevznikajú akékoľvek nároky z titulu prípadných chýb tovaru.

5. V prípade, keď kupujúci (objednávateľ) odovzdá predávajúcemu tovar na vykonanie

opravy/záručnej opravy a tento tovar nebude zabalený/dostatočne zabalený (napríklad

v pôvodnom obale), berie kupujúci (objednávateľ) na vedomie, že predávajúci v takom prípade

nenesie žiadnu zodpovednosť za chyby a iné poškodenia vzniknuté v dôsledku prepravy a

následnej manipulácie s týmto tovarom (poškodenie, deformácia, poškriabanie, pretrhnutie a

pod.). Odstránenie takto vzniknutých chýb sa tak kupujúcemu (objednávateľovi) vyúčtuje. Toto

ustanovenie sa analogicky vzťahuje tiež na prípady vykonania opráv tovaru ako samostatných

záväzkových vzťahov, teda aj na situácie, keď opravovaný tovar nie je výrobkom spoločnosti

predávajúceho a zákazník u neho opravu tovaru (dielo) samostatne objednal.

6. Predávajúci nepreberá žiadne nároky na prípadné úhrady nákladov či škôd súvisiacich

s reklamáciou či s prípadnou výmenou chybného výrobku, ak sa k tomuto nezaviazal výslovne

v zmluve. Kupujúci (objednávateľ) sa vzdáva všetkých svojich prípadných nárokov z titulu chýb

výrobkov, okrem nárokov výslovne upravených týmto reklamačným poriadkom či nárokov

dohodnutých v zmluve.

Čl. 2

Uplatňovanie reklamácie

1. Reklamáciu uplatňuje kupujúci (objednávateľ) v sídle predávajúceho. Reklamáciu je možné

uplatniť na reklamačnom oddelení predávajúceho nepretržite prostredníctvom

e-mailu (info@manast.sk), či telefonicky počas celého prevádzkového času predávajúceho

(pozrite sekciu kontakty na www.vonkajsietienenie.sk).

2. Kupujúci (objednávateľ) je povinný preukázať, že jeho nárok na vybavenie reklamácie je

oprávnený. Okrem reklamovania chýb je kupujúci (objednávateľ) povinný doložiť aj údaje o

obstaraní tovaru (čo preukáže príslušným dokladom).

3. V reklamácii je kupujúci (objednávateľ) povinný uviesť druh reklamovaného tovaru, jeho

množstvo, popis reklamovanej poruchy, a ako sa táto prejavuje. Pri neuvedení požadovaných

údajov sa o čas, kým sa doplnia, predlžuje lehota na vybavenie reklamácie.

4. Reklamáciu musí kupujúci (objednávateľ) uplatniť bez zbytočného odkladu v lehotách podľa §

2112 a § 2618 českého Občianskeho zákonníka, inak kupujúcemu (objednávateľovi) prípadné

práva z chýb výrobku zanikajú (ustanovenia ods. 5. a 6. upravujúcich lehotu na uplatnenie

reklamácie v týchto odsekoch v špecifikovaných prípadoch týmto zostávajú nedotknuté).

5. Zjavné chyby spôsobené (napr. poškodenie tovaru) prepravnou službou, je nutné uplatniť

priamo pri odovzdaní tovaru u dopravcu (v prípade prepravy vykonávanej odlišným subjektom,

ako predávajúcim) alebo do 14 dní od prevzatia. Pre uplatnenie reklamácie chyby spôsobenej

prepravnou spoločnosťou je nutné ponechať tovar na mieste prepravy vrátane pôvodného

obalu, vytvoriť zodpovedajúcu dokumentáciu poškodenia (fotografie, video a pod.), alebo

zaistiť spísanie zápisu o škode s prepravnou spoločnosťou.

6. V prípade, že je tovar poškodený alebo predávajúci odovzdá nekompletnú dodávku, potom sa

musí reklamácia uplatniť kupujúcim najneskôr do 14 dní od prevzatia.

7. Ak uplynú lehoty podľa ods. 5. a 6., zaniká zodpovednosť predávajúceho za chyby.

Čl. 3

Uznanie reklamácie, záručná lehota

1. Podmienkou uznania reklamácie je najmä:

a) reklamovanie chyby, za ktorú predávajúci zodpovedá, v záručnej lehote a bez zbytočného

odkladu;

b) dodržanie podmienok stanovených v cenníku výrobku, návode na obsluhu a údržbu a/alebo

všeobecne známych pravidiel na užívanie vecí;

c) chyba nevznikla neodbornou manipuláciou zo strany kupujúceho objednávateľa)/používateľa

alebo v dôsledku bežného opotrebovania;

d) uhradenie kúpnej ceny či ceny diela.

2. Záručná lehota je:

a) 48 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ nie je v zmluve, záručných podmienkach

konkrétneho výrobku uvedená iná záručná lehota;

b) 12 mesiacov na opravu alebo úpravu tovaru odo dňa opravy alebo úpravy tovaru.

3. Záručná lehota začína bežať od prevzatia tovaru kupujúcim (objednávateľom), t. j. zmluvným

partnerom, nie konečným zákazníkom. V prípade, že k odovzdaniu a prevzatiu tovaru nedošlo

v dôsledku nedostatku spolupôsobenia kupujúceho (objednávateľa), beží záručná lehota

dňom, kedy sa mal tovar či dielo odovzdať.

4. Záručnú lehotu nie je možné zamieňať s lehotou obvyklej životnosti tovaru, t. j. s lehotou, ktorú

pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, daný účel

a rozdielnosť v intenzite používania vydržať.

5. Ak sa vybaví reklamácia kupujúceho (objednávateľa) výmenou chybného tovaru za bezchybný,

nebeží na nový tovar nová záručná lehota. Ak sa kupujúcemu (objednávateľovi) reklamácia

vybaví výmenou tovaru za nový, nezapočítava sa do plynutia záručnej lehoty čas, ktorý uplynie

od uplatnenia reklamácie do okamihu, kedy je kupujúci (objednávateľ) povinný si tovar

prevziať. Ak sa kupujúcemu (objednávateľovi) reklamácia vybaví opravou, nezapočítava sa do

plynutia záručnej lehoty čas, ktorý uplynie od uplatnenia reklamácie do okamihu, kedy je

kupujúci (objednávateľ) povinný prevziať si opravený výrobok.

Čl. 4

Odstrániteľné chyby

1. Za odstrániteľné chyby sa považujú najmä také chyby, kedy ich odstránením neutrpí vzhľad,

funkcia či kvalita výrobkov. Posúdenie charakteru chyby prináleží predávajúcemu.

2. Ak ide o chybu odstrániteľnú, môže kupujúci (objednávateľ) požadovať bezplatné a riadne

odstránenie chyby, pričom predávajúci rozhodne o tom, či sa to vykoná opravou, výmenou

alebo zľavou z ceny, t. j. voľba spôsobu vybavenia reklamácie prináleží predávajúcemu.

3. V prípade vybavenia reklamácie výmenou tovaru za bezchybný je povinný kupujúci

(objednávateľ) vrátiť chybný tovar predávajúcemu. Ak nedôjde k vráteniu tovaru do 2

mesiacov od výmeny, vyúčtuje sa kupujúcemu (objednávateľovi) tento tovar v cene platnej v

čase zakúpenia tovaru a kupujúci sa zaväzuje túto cenu uhradiť.

Čl. 5

Neodstrániteľné chyby

1. Za neodstrániteľné chyby sa považujú najmä také chyby, ktoré nie je možné v stanovenej

lehote bezo zvyšku odstrániť. Za neodstrániteľnú chybu sa považuje aj taká rovnaká chyba,

ktorá sa na výrobku vyskytne opakovane, t. j. najmenej dvakrát rovnaká, či trikrát rôzna chyba.

Posúdenie charakteru chyby prináleží predávajúcemu.

2. Ak ide o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni riadnemu použitiu výrobku, môže sa reklamácia

(nárok kupujúceho) vyriešiť zľavou z kúpnej ceny, výmenou tovaru za bezchybný, alebo

zrušením kúpnej zmluvy a vrátením kúpnej ceny, pričom predávajúci rozhodne o tom, akým

spôsobom sa reklamácia vybaví, t. j. voľba spôsobu vybavenia reklamácie prináleží

predávajúcemu.

3. V prípade vybavenia reklamácie výmenou tovaru za bezchybný je povinný kupujúci

(objednávateľ) vrátiť chybný tovar predávajúcemu. Ak nedôjde k vráteniu tovaru do 2

mesiacov od výmeny, vyúčtuje sa kupujúcemu (objednávateľovi) tento tovar v cene platnej v

čase zakúpenia tovaru a kupujúci sa zaväzuje túto cenu uhradiť.

Čl.6

Diely s povrchovou úpravou

Kupujúci (objednávateľ) berie na vedomie a súhlasí, že:

1. mechanické a fyzikálne vlastnosti povrchov lakovaných práškovými farbami spĺňajú parametre

udávané v technickom liste výrobcu farby;

2. skúšané odolnosti mechanického pôsobenia a odolnosti proti poveternostným vplyvom sú

definované v norme Qualicoat;

3. jeden výrobok môže byť povrchovo upravovaný rôznymi technológiami, čo môže spôsobovať

nuansy v odtieni farby;

4. pre hodnotenie vzhľadu povrchu výrobku platí pravidlo, že tento sa hodnotí za denného svetla

zo vzdialenosti 2 metrov.

Čl. 7

Tovar predávaný za nižšie ceny

1. Výrobky použité, alebo výrobky, ktoré majú chyby, ktoré nebránia tomu, aby sa mohol výrobok

používať na určený účel, sa predávajú len za nižšie ceny.

2. Kupujúci (objednávateľ) sa upozorní, že výrobok má chybu a o akú chybu ide. Za takéto chyby

nových alebo použitých výrobkov, pre ktoré sa dohodla nižšia cena, predávajúci nezodpovedá.

3. Ak sa cena z obchodných dôvodov znížila (napr. z dôvodu posezónneho dopredaja) a ak ide o

predaj nového bezchybného tovaru, zodpovedá predávajúci za chyby predaného tovaru

v inom rozsahu podľa pravidiel tohto reklamačného poriadku.

Čl. 8

Riešenie sporov

V sporoch vzniknutých v rámci reklamačného konania rozhoduje súd v sídle predávajúceho

(zhotoviteľa). Spory sa budú rozhodovať podľa českých právnych predpisov.

Čl. 9

Záverečné ustanovenia

Reklamačný poriadok v tomto znení nadobúda účinnosť dňa 1. 6. 2024 a ruší všetky predchádzajúce

reklamačné poriadky vydané spoločnosťou

V Bratislave dňa 1. Júna 2024 Branislav Grznár

Poslať dopyt

Nechajte si vypracovať bezplatnú
a nezáväznú cenovú kalkuláciu.