Reklamačný poriadok
Čl. 1
Právo kupujúceho (objednávateľa) na reklamáciu chybného tovaru
1. Pri dodávkach tovaru kupujúcim (objednávateľom) zodpovedá Manast s.r.o., IČO: 31 370 802,
so sídlom Eisnerova 19, 841 07 Bratislava (ďalej aj len ako „predávajúci“), za to, že tovar či dielo má
dohodnutú akosť, množstvo a vyhotovenie podľa zmluvy a je zabalený spôsobom stanoveným
v zmluve či vo všeobecných dodacích podmienkach.
2. Ak sa vyskytne na tovare chyba, t. j. stav, keď sa tovar nedodá v súlade s kúpnou zmluvou,
zmluvou o diele či všeobecnými dodacími podmienkami, má kupujúci (objednávateľ) právo
túto chybu reklamovať.
3. O oprávnenosti reklamácie rozhoduje predávajúci bez zbytočného odkladu, spravidla do
tridsiatich (30) dní. Predávajúci môže najmä v prípadoch, keď vybavenie reklamácie vyžaduje
odborné posúdenie (napr. dodávateľa materiálu), stanoviť lehotu dlhšiu.
4. V prípade reklamácií motorov, prípadne iných elektrických súčiastok, je predávajúci oprávnený
požadovať posúdenie technických podmienok zapojenia a miesta inštalácie výrobku. Na
posúdenie miesta inštalácie môže predávajúci vyslať svojho technika alebo technika
dodávateľa príslušných komponentov. Ak sa predávajúcemu alebo jeho dodávateľovi
posúdenie inštalácie na mieste neumožní, záruka sa neposkytuje a kupujúcemu
(objednávateľovi) nevznikajú akékoľvek nároky z titulu prípadných chýb tovaru.
5. V prípade, keď kupujúci (objednávateľ) odovzdá predávajúcemu tovar na vykonanie
opravy/záručnej opravy a tento tovar nebude zabalený/dostatočne zabalený (napríklad
v pôvodnom obale), berie kupujúci (objednávateľ) na vedomie, že predávajúci v takom prípade
nenesie žiadnu zodpovednosť za chyby a iné poškodenia vzniknuté v dôsledku prepravy a
následnej manipulácie s týmto tovarom (poškodenie, deformácia, poškriabanie, pretrhnutie a
pod.). Odstránenie takto vzniknutých chýb sa tak kupujúcemu (objednávateľovi) vyúčtuje. Toto
ustanovenie sa analogicky vzťahuje tiež na prípady vykonania opráv tovaru ako samostatných
záväzkových vzťahov, teda aj na situácie, keď opravovaný tovar nie je výrobkom spoločnosti
predávajúceho a zákazník u neho opravu tovaru (dielo) samostatne objednal.
6. Predávajúci nepreberá žiadne nároky na prípadné úhrady nákladov či škôd súvisiacich
s reklamáciou či s prípadnou výmenou chybného výrobku, ak sa k tomuto nezaviazal výslovne
v zmluve. Kupujúci (objednávateľ) sa vzdáva všetkých svojich prípadných nárokov z titulu chýb
výrobkov, okrem nárokov výslovne upravených týmto reklamačným poriadkom či nárokov
dohodnutých v zmluve.
Čl. 2
Uplatňovanie reklamácie
1. Reklamáciu uplatňuje kupujúci (objednávateľ) v sídle predávajúceho. Reklamáciu je možné
uplatniť na reklamačnom oddelení predávajúceho nepretržite prostredníctvom
e-mailu (info@manast.sk), či telefonicky počas celého prevádzkového času predávajúceho
(pozrite sekciu kontakty na www.vonkajsietienenie.sk).
2. Kupujúci (objednávateľ) je povinný preukázať, že jeho nárok na vybavenie reklamácie je
oprávnený. Okrem reklamovania chýb je kupujúci (objednávateľ) povinný doložiť aj údaje o
obstaraní tovaru (čo preukáže príslušným dokladom).
3. V reklamácii je kupujúci (objednávateľ) povinný uviesť druh reklamovaného tovaru, jeho
množstvo, popis reklamovanej poruchy, a ako sa táto prejavuje. Pri neuvedení požadovaných
údajov sa o čas, kým sa doplnia, predlžuje lehota na vybavenie reklamácie.
4. Reklamáciu musí kupujúci (objednávateľ) uplatniť bez zbytočného odkladu v lehotách podľa §
2112 a § 2618 českého Občianskeho zákonníka, inak kupujúcemu (objednávateľovi) prípadné
práva z chýb výrobku zanikajú (ustanovenia ods. 5. a 6. upravujúcich lehotu na uplatnenie
reklamácie v týchto odsekoch v špecifikovaných prípadoch týmto zostávajú nedotknuté).
5. Zjavné chyby spôsobené (napr. poškodenie tovaru) prepravnou službou, je nutné uplatniť
priamo pri odovzdaní tovaru u dopravcu (v prípade prepravy vykonávanej odlišným subjektom,
ako predávajúcim) alebo do 14 dní od prevzatia. Pre uplatnenie reklamácie chyby spôsobenej
prepravnou spoločnosťou je nutné ponechať tovar na mieste prepravy vrátane pôvodného
obalu, vytvoriť zodpovedajúcu dokumentáciu poškodenia (fotografie, video a pod.), alebo
zaistiť spísanie zápisu o škode s prepravnou spoločnosťou.
6. V prípade, že je tovar poškodený alebo predávajúci odovzdá nekompletnú dodávku, potom sa
musí reklamácia uplatniť kupujúcim najneskôr do 14 dní od prevzatia.
7. Ak uplynú lehoty podľa ods. 5. a 6., zaniká zodpovednosť predávajúceho za chyby.
Čl. 3
Uznanie reklamácie, záručná lehota
1. Podmienkou uznania reklamácie je najmä:
a) reklamovanie chyby, za ktorú predávajúci zodpovedá, v záručnej lehote a bez zbytočného
odkladu;
b) dodržanie podmienok stanovených v cenníku výrobku, návode na obsluhu a údržbu a/alebo
všeobecne známych pravidiel na užívanie vecí;
c) chyba nevznikla neodbornou manipuláciou zo strany kupujúceho objednávateľa)/používateľa
alebo v dôsledku bežného opotrebovania;
d) uhradenie kúpnej ceny či ceny diela.
2. Záručná lehota je:
a) 48 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ nie je v zmluve, záručných podmienkach
konkrétneho výrobku uvedená iná záručná lehota;
b) 12 mesiacov na opravu alebo úpravu tovaru odo dňa opravy alebo úpravy tovaru.
3. Záručná lehota začína bežať od prevzatia tovaru kupujúcim (objednávateľom), t. j. zmluvným
partnerom, nie konečným zákazníkom. V prípade, že k odovzdaniu a prevzatiu tovaru nedošlo
v dôsledku nedostatku spolupôsobenia kupujúceho (objednávateľa), beží záručná lehota
dňom, kedy sa mal tovar či dielo odovzdať.
4. Záručnú lehotu nie je možné zamieňať s lehotou obvyklej životnosti tovaru, t. j. s lehotou, ktorú
pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, daný účel
a rozdielnosť v intenzite používania vydržať.
5. Ak sa vybaví reklamácia kupujúceho (objednávateľa) výmenou chybného tovaru za bezchybný,
nebeží na nový tovar nová záručná lehota. Ak sa kupujúcemu (objednávateľovi) reklamácia
vybaví výmenou tovaru za nový, nezapočítava sa do plynutia záručnej lehoty čas, ktorý uplynie
od uplatnenia reklamácie do okamihu, kedy je kupujúci (objednávateľ) povinný si tovar
prevziať. Ak sa kupujúcemu (objednávateľovi) reklamácia vybaví opravou, nezapočítava sa do
plynutia záručnej lehoty čas, ktorý uplynie od uplatnenia reklamácie do okamihu, kedy je
kupujúci (objednávateľ) povinný prevziať si opravený výrobok.
Čl. 4
Odstrániteľné chyby
1. Za odstrániteľné chyby sa považujú najmä také chyby, kedy ich odstránením neutrpí vzhľad,
funkcia či kvalita výrobkov. Posúdenie charakteru chyby prináleží predávajúcemu.
2. Ak ide o chybu odstrániteľnú, môže kupujúci (objednávateľ) požadovať bezplatné a riadne
odstránenie chyby, pričom predávajúci rozhodne o tom, či sa to vykoná opravou, výmenou
alebo zľavou z ceny, t. j. voľba spôsobu vybavenia reklamácie prináleží predávajúcemu.
3. V prípade vybavenia reklamácie výmenou tovaru za bezchybný je povinný kupujúci
(objednávateľ) vrátiť chybný tovar predávajúcemu. Ak nedôjde k vráteniu tovaru do 2
mesiacov od výmeny, vyúčtuje sa kupujúcemu (objednávateľovi) tento tovar v cene platnej v
čase zakúpenia tovaru a kupujúci sa zaväzuje túto cenu uhradiť.
Čl. 5
Neodstrániteľné chyby
1. Za neodstrániteľné chyby sa považujú najmä také chyby, ktoré nie je možné v stanovenej
lehote bezo zvyšku odstrániť. Za neodstrániteľnú chybu sa považuje aj taká rovnaká chyba,
ktorá sa na výrobku vyskytne opakovane, t. j. najmenej dvakrát rovnaká, či trikrát rôzna chyba.
Posúdenie charakteru chyby prináleží predávajúcemu.
2. Ak ide o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni riadnemu použitiu výrobku, môže sa reklamácia
(nárok kupujúceho) vyriešiť zľavou z kúpnej ceny, výmenou tovaru za bezchybný, alebo
zrušením kúpnej zmluvy a vrátením kúpnej ceny, pričom predávajúci rozhodne o tom, akým
spôsobom sa reklamácia vybaví, t. j. voľba spôsobu vybavenia reklamácie prináleží
predávajúcemu.
3. V prípade vybavenia reklamácie výmenou tovaru za bezchybný je povinný kupujúci
(objednávateľ) vrátiť chybný tovar predávajúcemu. Ak nedôjde k vráteniu tovaru do 2
mesiacov od výmeny, vyúčtuje sa kupujúcemu (objednávateľovi) tento tovar v cene platnej v
čase zakúpenia tovaru a kupujúci sa zaväzuje túto cenu uhradiť.
Čl.6
Diely s povrchovou úpravou
Kupujúci (objednávateľ) berie na vedomie a súhlasí, že:
1. mechanické a fyzikálne vlastnosti povrchov lakovaných práškovými farbami spĺňajú parametre
udávané v technickom liste výrobcu farby;
2. skúšané odolnosti mechanického pôsobenia a odolnosti proti poveternostným vplyvom sú
definované v norme Qualicoat;
3. jeden výrobok môže byť povrchovo upravovaný rôznymi technológiami, čo môže spôsobovať
nuansy v odtieni farby;
4. pre hodnotenie vzhľadu povrchu výrobku platí pravidlo, že tento sa hodnotí za denného svetla
zo vzdialenosti 2 metrov.
Čl. 7
Tovar predávaný za nižšie ceny
1. Výrobky použité, alebo výrobky, ktoré majú chyby, ktoré nebránia tomu, aby sa mohol výrobok
používať na určený účel, sa predávajú len za nižšie ceny.
2. Kupujúci (objednávateľ) sa upozorní, že výrobok má chybu a o akú chybu ide. Za takéto chyby
nových alebo použitých výrobkov, pre ktoré sa dohodla nižšia cena, predávajúci nezodpovedá.
3. Ak sa cena z obchodných dôvodov znížila (napr. z dôvodu posezónneho dopredaja) a ak ide o
predaj nového bezchybného tovaru, zodpovedá predávajúci za chyby predaného tovaru
v inom rozsahu podľa pravidiel tohto reklamačného poriadku.
Čl. 8
Riešenie sporov
V sporoch vzniknutých v rámci reklamačného konania rozhoduje súd v sídle predávajúceho
(zhotoviteľa). Spory sa budú rozhodovať podľa českých právnych predpisov.
Čl. 9
Záverečné ustanovenia
Reklamačný poriadok v tomto znení nadobúda účinnosť dňa 1. 6. 2024 a ruší všetky predchádzajúce
reklamačné poriadky vydané spoločnosťou
V Bratislave dňa 1. Júna 2024 Branislav Grznár